Någon som har erfarenhet av Invisalign som vuxen?
Jag funderar på Invisalign eftersom jag har några tänder som sitter lite snett, men är osäker på hur stor skillnad behandlingen faktiskt gör som vuxen. Hur länge brukar man behöva använda skenorna, och är de jobbiga att ha på sig under arbetsdagen? Är det någon som har gjort behandlingen och kan berätta om sin erfarenhet och ungefär vad det kostade?
6 visningar

Jag har också funderat på Invisalign och tycker att det verkar vara ett intressant alternativ för vuxna som vill korrigera mindre snedställningar utan traditionell tandställning. Behandlingstiden verkar kunna variera ganska mycket beroende på hur tänderna sitter och vilket resultat man vill uppnå. När det gäller arbetsdagen tror jag att man vänjer sig efter ett tag, även om det kan kännas lite ovant i början. Jag skulle nog boka en konsultation innan jag bestämmer mig, eftersom både behandlingstid och pris kan skilja sig mellan olika fall. På Dentme finns också information om Invisalign och hur behandlingen kan gå till. Det kan vara värt att jämföra innan man väljer klinik.