top of page

Göteborgs Astronomis-gruppen

Offentlig·7 medlemmar

madinatarin21madinatarin21
madinatarin21

Forskjellen mellom dype og flate tallerkener

Hei alle sammen. Jeg har nylig begynt å legge merke til at jeg ofte bruker samme type tallerkener til alle måltider, uansett hva jeg lager. Det fungerte greit før, men nå ser jeg at det kanskje ikke er den beste løsningen. Jeg fant en forklaring på https://www.azdesign.no/no/articles/453/dype-tallerkener, hvor det beskrives hva dype tallerkener brukes til. Det gjorde meg litt mer oppmerksom på forskjellen mellom ulike typer. Samtidig er jeg fortsatt usikker på hvor stor betydning dette egentlig har i praksis. Tenker dere over slike ting, eller går det mest automatisk?

7 visningar
stl77772
i förrgår

Det er lett å bruke det man er vant til uten å tenke over alternativene. Samtidig er det en grunn til at det finnes ulike typer tallerkener til forskjellige retter. Dype tallerkener gjør det enklere å servere mat med væske, mens flate passer bedre til tørre retter. Det handler ikke om regler, men om funksjon i bruk. Jeg begynte selv å tenke litt mer over dette etter hvert, og det gjorde serveringen litt mer praktisk. Små justeringer kan faktisk ha en effekt uten at det krever mye innsats.

medlemmar

G ö t e b o r g s    A s t r o n o m i s k a    K l u b b 

bottom of page